Öğrenci Yaşamı

ogrenciyasami.nisantasi.edu.tr

Bankacılıkta Dijital Dönüşüm

4 Ocak, Cuma günü Nişantaşı Üniversitesi Ekonomi Kulübü’nün  konuğu olarak Garanti Bankası’nda Dijital Bankacılık, Dijital Ürün ve İş Geliştirme Sorumlusu Atilla Daci “Bankacılıkta Dijital Dönüşüm” konusunu konuşmak için bizlerle birlikteydi.

Atilla Daci İTÜ Geomatik Mühendisliği Bölümü Mezunu. Galatasaray Üniversitesi’nde Pazarlama İletişimi ve Yönetimi alanında yüksek lisansını yaptıktan sonra Marmara Üniversitesi’nde Reklamcılık bölümünde doktora yapmaktadır.

                Garanti Bankası olarak, dijital bankacılık alanında yirmi yıllık bir geçmişe sahip  ve bugün sektörde öncü ve lider konumda bulunmaktayız diyen Atilla Daci “  Biz Garanti Bankası olarak bugün çok iyi bir uygulama sunuyoruz.  Bize yirmi sene öncesinde dayanan çok güzel bir miras bırakılmış bizler de geleceğe bu mirası bırakmak için uğraşıyoruz” şeklinde belirtti.  Daci ,  Çok yoğun bir bankacılık akışı var. Yedi milyon aktif dijital müşteriye dijital kanallardan hizmet veriyoruz.  Finansal işlemlerin yüzde 90’dan fazlası dijital ve ATM kanallarından yapılıyor. Büyük miktarda para çekmek ya da döviz almak gibi nakit işlemlerin şubelerden yapıldığını belirtti. Garanti Bankası olarak müşterilere sunulan dijital imkanlardan bahseden Atilla Daci  “ IBAN veya hesap numarası hatırlamaya gerek kalmadan, müşterilerimiz IBAN yerine her bir hesap için özel olarak tanımlanmış QR kodlarıyla  ile daha kolay ve hızlı bir şekilde para gönderebiliyorlar.  Göz tanıma teknolojisi ile Garanti Cep’e giriş yapma özelliğini getirdik” şeklinde açıklama yaparak konuşmasına devam etti “ Bankacılık içinde güzel bir ekosistem var. Bankacılık var bir de Garanti Bankası içerisinde bankacılığın değdiği noktalarda sizi destekleyen bir yapı var. Yani eskiden bankalar vardı, şimdi dijital bankalar konuşuluyor, gelecekte de dijital kuruluşlar konuşulacak.  Garanti teknolojide sadece bizimle iş yapan 1700 mühendis çalışıyor. Bugün geldiğimiz noktada biz finansı konu alan bir teknoloji şirketiyiz. Aynı zamanda İspanyol grubun parçası  BBVA ile  globalde dijital bir şirket gibi davranıp, Meksika, İspanya, San Francisco ile yoğun çalışıyoruz. Güney Amerika’da da aktif bir bankayız.” Atilla Daci yapmış olduğu sunum ve açıklamalarının ardından soru cevap kısmına geçerek, katılımcıların sorularını yanıtladı.

Soru : Dijital Bankacılıktan bahsettiniz, vezneler kalktı, müşteri hizmetleri kalkıyor dediniz. Peki, bu işsizliği arttırmayacak mı? Bizim gibi insanlar işsiz kalmayacak mı?

Atilla Daci :  Güzel bire soru. Şube kapamaya gitmiyoruz, şubeleri artık daha dijital hale getiriyoruz. Fatura ödemek için bankaya gelmek,  şubede çalışan insan için de bir külfet. İnsanlar katma değerli iş yapmak istiyor. Sadece bankacılık sektörü değil, otomobil sektöründe çalışan bir kişi de her gün 800 vida sıkarak evine gitmek istemiyor. O nedenle robotlar yapıyor ve dijitalleşiyoruz. Şubede çalışan insanlar sırada bekleyen müşterilerin işini yapıp, eve gitmek istiyor. Oysa ki müşteri ile 15dk. Oturup, çay içip, müşterinin finansal durumunu özetleyip, hangi krediyi kullanması gerektiğini,  parasını nerede kullanabileceği gibi  verimli bir iletişim gerçekleştiğinde, müşteri bir sonraki gelişinde kendisine kazandırdığı para ve vermiş olduğu bilgiler  için teşekkür ettiği mutluluğa dönmeye çalışıyoruz.

Soru : Öğrenciler kendilerini geliştirmek için neler yapmalı?

Ben Mühendis kökenliyim. Geomatik mühendislik bölümü mezunuyum.  Artık teknoloji ile doğuyoruz. Teknolojiyi kullanırken bilinçli olmak en kritik noktalardan birisi. Okul yıllarında desteklemek için söylersek. Sadece Türkiye değil, dünyaya bakmak gerek. Bankacılık yapıyoruz fakat Netflix’i örnek alıyoruz. Instagram olsaydın nasıl bankacılık yapardın, soruları ile farklı olaya farklı yönden bakmaya çalışıyoruz . Formlar değişiyor ve formlara sabitlenmemek gerekiyor. Dünyayı takip etmek gerekiyor, takip etmek için de İngilizceyi özümsemek şart.  En önemli tavsiyem dünya ile global olarak iç içe olma.  Üniversitede öğrenci iken yaptığım stajda ustabaşım bana nasıl ölçüm yapacağımı tekrar öğretti. Aslında hocalarımızın yaklaşımı öğrenmeyi öğretmek, bir yaklaşım tarzı geliştirmek, sonrasında öğrenme kabiliyeti iş hayatında kendini ortaya çıkartıyor. Bununla birlikte teknolojiyi özümseyip, globale baktığınızda sorun ortadan kalkıyor.

Yayın Tarihi: 13.02.2019 - 13:34:08